Thursday, March 31, 2016

SEBALIK KISAH APRIL FOOL

Asalamualaikum ....^_^

Terima kasih kerana melewati blog saya ini...okay sebelum baca please baca BISMILLAHIRRAHMANNIRAHIM..

APRIL FOOL DAY...BAGI PENGETAHUAN PARA PEMBACA HARI TERSEBUT ADALAH HARI YANG AMAT MENYEDIHKAN KERANA IA DIRAIKAN SEMPENA KEJAYAAN TENTERA KRISTIAN MENAKLUKI GRANADA IAITU KERAJAAN ISLAM DI SEPANYOL YANG BERKURUN -KURUN LAMANYA BERTAPAK JATUH DISEBABKAN SERANGAN TENTERA KRISTIAN....

Penduduk islam di Sepanyol terpaks berlindung di dalam rumah masing- masing untuk menyelamatkan diri. Tentera Kristian tidak berpuas hati dan berusaha untuk menghapuskan orang-orang islam dari Sepanyol. Penduduk muslim ini diberitahu  bahawa mereka boleh berlayar
keluar dari Sepanyol dengan selamat bersama barang-barang keperluan mereka dengan menggunakan kapal -kapal yang berlabuh diperlabuhan.

Orang-orang muslim yang risau sekiranya tawaran tersebut merupakan suatu penipuan, setelah beberapa orang muslim pergi melihat di perlabuhan untuk melihat kapal-kapal yang dimaksudkan. Setelah berpuas hati, mereka telah membuat persiapan untuk bertolak keesokan harinya (1April) , mereka mengambil semua barangan yang telah disiapakan menuju ke perlabuhan.

Setelah sampai...sebaknya saya sambung di sinilah bermula pertempuran berdarah tu tapi disebabakan saya nk kongsi cerita takpa saya akan berusaha untuk sambung....

Setelah sampai mereka tidak sempat untuk menaiki kapal kerana semuanya telah dibakar oleh Tentera-tentera Kristian..tentera tersebut mengambil kesempatan ini  menyerang semua kaum muslimin saudara sesama islam kita :'( mereka membunuh lelaki, perempuan, anak-anak kecil...

Peristiwa berdarah yang menyedihkan ini kemudianya...diraikan oleh tentera kristian. Kerajaan ini akhirnya dirayakan setiap tahun di Sepanyol malah di seluruh dunia oleh orang kafir dan jahil.

Yang amat menyedihkan hati orang - orang islam yang teramat jahil meraikannya jua tanpa mereka sedari mereka merayakan ulang tahun pembunuhan saudara sesama islam mereka sendiri .....
Baiklah setakat ini sahaja yang saya mampu sampaikan...dan saya mohon para pembaca skrg yg membaca ni tolong lah tolong sebarkan...seperti  dalam bahasa inggeris

'' I think other people must know about this..WHY because this is about our religion ..''

Sebelum saya terlupa ingin saya menyampai satu hadith di mana Rasullullah SAW barsabda yang bermaksud
''Celakalah orang yang berdusta agar orang lain tertawa celakalah dia celakalah dia '' (Hadith Riwayat Abu Daud, An-Nasa'i dan At Tarmizi)

Okay asalamualaikum
Bai bai bai
See you if i see youu.....

No comments:

Post a Comment